Over ons

Kiwanisclub Alblasserwaard is in januari 1999 opgericht. De club is sindsdien uitgegroeid tot een groep mannen en vrouwen, die de maatschappij een sociaal hart toedragen en dit combineren met hun zakelijke netwerk.

Zij dragen verantwoordelijkheid in hun beroep en hebben vaak weinig vrije tijd. Toch nemen ze actief deel aan het clubleven en aan de realisering van de projecten van Kiwanis.

Kiwanisclub Alblasserwaard ondersteunt doelen en projecten, waar overheid en hulporganisaties vaak geen bijdrage of hulp kunnen of willen geven.

Samen met de clubactiviteiten om de saamhorigheid te vergroten is Kiwanisclub Alblasserwaard een actieve en een gezellige club.

De vaste bijeenkomsten zijn 2 maal per maand op maandagavond in de Heeren van Slydregt te Sliedrecht, waarvan 1 keer een diner-bijeenkomt en 1 x een werkvergadering.

Daarnaast worden met enige regelmaat bedrijfsbezoeken en culturele en sportieve uitstapjes georganiseerd.

De doelen

Kiwanisclub Alblasserwaard richt zich op ondersteuning en talentontwikkeling van kinderen, waar mogelijk regionaal, ontwikkelt activiteiten, ondersteunt met advies, vaak met geld, soms met goederen en/of werkzaamheden.

Enkele regelmatig terugkerende goede doelen: Stichting Jarige Job, ASVZ Merwebolder, Stichting Leergeld, De Voedselbanken, Kledingbanken, Het Rode Kruis, Baby Huis, Lach voor een Dag…

Fundraising

Om deze doelen financieel te kunnen realiseren worden fundraising activiteiten georganiseerd, waaraan alle leden actief meewerken.

De club verwelkomt graag nieuwe leden die qua beroep een afspiegeling zijn van de samenleving.

Mannen en vrouwen, die erkenning en waardering in hun beroep genieten en een integer karakter hebben.

Eenmaal opgenomen in de club zal het nieuwe lid actief meewerken en deelnemen aan bijeenkomsten en activiteiten.